شکاف طبقاتی اختلالات اضطرابی جامعه را افزایش می‌دهد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 160
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

 

 

علیمردانی با انتقاد از مشکلات اقتصادی:

شکاف طبقاتی اختلالات اضطرابی جامعه را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه را موجب بروز اختلالات متعدد در جامعه دانست و گفت: کاهش سطح زندگی افراد جامعه موجب ایجاد استرس و فشار روانی بر روی آنان است.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکلات اقتصادی و کاهش سطح زندگی افراد جامعه می‌تواند به‌عنوان یک عامل استرس‌زا، اختلالات متعددی را در زندگی فردی و اجتماعی ایجاد کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیچیدگی‌های زندگی امروز به نوبه خود استرس‌زا است، تصریح کرد: زمانی که تورم موجود در جامعه افزایش می‌یابد و قیمت کالاهای مختلف مورد نیاز مردم به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد، سطح زندگی افراد به شکل محسوسی پایین می‌‌آید.

وی در ادامه افزود: مسائل اقتصادی دارای ارتباط تنگاتنگی با موضوعات اجتماعی است و از همین‌رو اگر در یک جامعه مسائل اقتصادی به معضلی برای مردم تبدیل شوند، بروز اختلالات اجتماعی نیز اجتناب‌ناپذیر است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه مشکلات و درگیری‌های خانوادگی و نزاع‌های خیابانی از تبعات شکاف طبقاتی در جامعه است، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت، فقرا روز به روز فقیرتر می‌شوند و در مقابل به دارایی ثروتمندان افزوده می‌شود که به مرور زمان این موضوع سرخوردگی بخشی از جامعه را رقم می‌زند.

علیمردانی یادگیری مهارت‌های زندگی را یکی از راه‌های مقابله با استرس‌های مختلف دانست و یادآور شد: اگر افراد جامعه به طور کامل با مهارت‌های فردی و اجتماعی زندگی در دنیای امروز آشنا باشند، مشکلات اقتصادی و شکاف طبقاتی کمتر می‌تواند در آنها اختلالات اضطرابی به ‌وجود بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دنیای امروز بیماری‌های روحی و روانی شیوع بسیار زیادی یافته است، گفت: افسردگی و سرخوردگی یکی از مهمترین این بیماری‌ها است که اگر مشکلات اقتصادی جامعه حل نشود، می‌تواند به عامل تشدید‌کننده این بیماری‌ها تبدیل شود./

پایان پیام





:: برچسب‌ها: شکاف طبقاتی اختلالات اضطرابی جامعه را افزایش می‌دهد ,



مطالب مرتبط با این پست
.